Lifestyle

Zo bekom en behoud je een platte buik

Een platte buik is voor velen een droom, voor weinigen de realiteit. Het is zeker niet onmogelijk om een platte buik te krijgen, maar voor sommigen is het nu eenmaal moeilijker dan voor anderen. Gelukkig zijn er een aantal tips die het bekomen én behouden van een plat buikje heel wat makkelijker maken. En wij gaan ze met jou delen!

Zo bekom en behoud je een platte buik
© Pixabay.com

Weet wat je eet

Het spreekt voor zich dat je jezelf niet moet volproppen met koekjes, chips en chocolade als je droomt van een platte buik. Maar wat mag je dan wél nog eten? Bepaalde voedingsmiddelen kunnen je helpen met het krijgen van een platte buik. Zo kunnen amandelen je suikerspiegel stabiel houden en je vetverbranding versnellen en zal komkommer je helpen met je opgeblazen gevoel. Daarnaast zijn er nog enkele andere voedingsmiddelen die echte aanraders zijn:

  • Havermout verhoogt je energiepijl en verlaagt je cholesterol
  • Eieren stillen je hongergevoel
  • Bessen helpen bij de vochtafvoer
  • Vette vis verhoogt je metabolisme

Probeer stress te vermijden

Stress is absoluut nefast voor een platte buik. Als je stress hebt, dan maakt je lichaam het stresshormoon cortisol aan. Dit hormoon zorgt ervoor dat vet zich sneller opslaat in je buikzone. Daarnaast verstoort stress ook je darmtransit. Stress vermijden is dus het beste wat je kan doen. Er zijn een aantal manieren waarop je stress kan verminderen:

Zorg dat je genoeg slaapt

Slaap is belangrijk als je een platte buik wilt krijgen. Door voldoende te slapen verlaag je je stressniveau. Hierdoor zal je niet alleen minder vet opslaan in de buik regio, maar volgens onderzoek zou je zo ook minder zin hebben in zoete snacks.

Neem voldoende tijd voor jezelf

Af en toe heb je nooit om er eventjes tussenuit te gaan. Even weg van alle drukte en stress. Je lichaam moet voldoende tot rust kunnen komen en dat kan pas als je tijd neemt voor jezelf. Dus hoe druk je het ook hebt, maak tijd vrij om iets te doen dat je graag doet.

Zo bekom en behoud je een platte bui
© Pixabay.com

Meditatie

Een van de beste manieren om tot rust te komen is meditatie. Als je dit nog nooit geprobeerd hebt, is het echt de moeite waard om het eens te doen. Je bereikt al een significant resultaat door dagelijks 5 minuutjes vrij te maken.

Blijf bewegen

Afvallen zonder te bewegen kan, maar als je graag een platte buik wilt bekomen, dan kan je toch het best ook bewegen. Focus je niet te veel op je buik regio, want het zou zomaar kunnen zijn dat je je buikspieren versterkt, waardoor je buik nog steviger wordt. Je doet het best een volledige work out, zodat je spiermassa toeneemt, waardoor je metabolisme zal versnellen. Eens je op het juiste gewicht bent, mag je wel aanvullende buikspieroefeningen doen.

Water is belangrijk

Een dikke buik kan soms de oorzaak zijn van een opgeblazen gevoel. Drankjes met prik versterken dit en kunnen ervoor zorgen dat je buik nog meer gaat zwellen. Je kan dus het best zoveel mogelijk water drinken in de plaats. Water drinken helpt je ook om afvalstoffen uit je lichaam te verwijderen en zorgt ervoor dat je hongergevoel gestild wordt.

One reacties op “Zo bekom en behoud je een platte buik

  1. Simone zegt:

    Naar het schijnt, is de beste buikspieroefening voor een platte buik gewoon je buik intrekken. Met situps en dergelijke zou je niet de juiste buikspieren trainen voor een platte buik. Je buik intrekken kan je overal en heel de dag door.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.